• >Home
  • >Nieuws
  • >Over
  • >Verslagen
  • >Kalender
  • >Uitslagen
  • >Foto's
  • >Sponsors
  • >Links
  • >Contact

Verslagen


Zwolle, 27 september 2014

De laatste racedag van het jaar was deze keer zwolle, een erg smalle en snelle baan met weining ruimte voor inhalen, tenzij je veel vermogen hebt.
in plaats van 4 keer reden we vandaag 5 keer, dat klinkt goed, maar niet echt lekker want dat sloopt je aardig en is je focus bij de races minder.

De 3 training gingen opzich wel en kon goede tijden maken. Er waren geen uitloopstukken naast de bochten maar gewoon direcht gras. Ik ging er dan ook in de bocht na het rechte stuk iets te hard doorheen en haalde hem niet, dus door het gras met +-50 en geen idee hoe maar niet gevallen. Was al in de laatste paar rondjes dus gewoon gewacht tot het af was want me banden waren toch vies.


Race 1:
kwam goed weg en kon aansluiten achter bertus van essen, eigenlijk de hele race achter hem gereden maar kon er maar niet langs komen doordat het circuit zo smal was en op het rechte stuk was ik niet snel genoeg. Niet echt spannende race gereden dan ook


Race 2:
Het verkloot voor mezelf bij de start en moest me weer naar voren werken, na 2 man voorbij zat ik de hele race vast achter Orlando, het was vrijwel onmogelijk om op deze smalle baan een andere lijn te rijden en hem zo in te halen, en op het rechte stuk ook weer veel te snel. Op het laatst geprobeerd hem er aan de binnenkant naast te zetten maar het was zo smal dat ik het gras raakte en bijna een highsider had, de race daarna maar rustig uitgereden


 

Veldhoven, 6 september 2014

Mijn favoriete circuit reed ik deze keer. Erg veel zin in want rij hier veel hoger gemiddeld dan normaal. Deze baan is echt een drama als het nat is, maar gelukkig deze keer was hij gewoon droog.

1e training ging super en zat er goed op, het was wel overal glijen op de baan, in bepaalde bochten voelde ik me achterband telkens een beetje wegbreken.

Voor de tijdtraining een ander tandwiel voor erop gezet om beter uit te komen in het korte gedeelte van het circuit, dit werkte goed en had geen last meer dat ik moest kloten met de koppeling daar. Kon goed in me ritme komen en elk rondje stukje versneld. Met 57 rond 1 plekje achter Bertus van Essen op de 11e plek.


Race 1:
slechte start en 1 plek verloren de 1e bocht in. Midden in een groepje van 5 man de eerste paar rondjes, 1 achter me en 3 voor me. Kon de rijder voor me eruit remmen op het rechte stuk maar ging te wijd in de bocht daardoor en hij kwam tussendoor, dus maar weer opnieuw en deze keer wel gelukt. De volgende voor me waren Deckers en Orlando, constant mee van plaats gewisseld maar kon niet bij ze weglopen. Toen tegen het einde van de race was er een valpartij vlak voor me en moet tot stilstand remmen om ze niet aan te rijden helaas, 2 plekken daardoor verloren van mensen die voorbij kwamen en 2 gewonnen op degene die vielen. 11 gefinisht en snelste tijd 56.050

Race 2:
Echt een dramatische start gemaakt en met schaamte de eerste bocht in, inhaalrace begonnen dus. Eerst Jellema voorbij, 2 rondjes daarna zat ik achter Deckers en bij hem er aan de binnenkant naast gezet en ook voorbij. Volgende voor me was Patrick van Essen, 4-5 rondjes geprobeerd voorbij te komen maar telkens net niet, uiteindelijk hem er aan de buitenkant uitgeremd en hem er voorbij gegooid. Toen was er een gat van 10 sec van mij tot de volgende voor me en nog ongeveer 5 rondjes te gaan. Met 2-3 sec sneller per rondjes zat ik er achter in de laatste ronde, kon hem er niet normaal voorbij krijgen en dan ook maar niet teveel risico genomen aangezien ik al ver naar voren was gekomen.
Met een resultaat van 8e zeer tevreden met als 13e de 1e bocht in.


Berghem, 23 augustus 2014

Na een heleboel aatal races te moeten hebben missen dan eindelijk weer rijden. Pieter smit heeft de machine onder handen genomen en het resultaat mag er zijn ook, hij trekt lekker door en is stabiel op het hele toerengebied.
We reden een andere lay-out dan normaal op circuitpark Berghem, rare knikjes zijn vervangen door 180 graden bochten, wat wel beter is vind ik.

Het beloofde te gaan regenen in de middag, en in de ochtend was de baan ook nog nat, gelukkig hoefde we niet als eerste te trainen waardoor we dus al een droog spoortje hadden.


De 1e training verliep lekker en wat reed hij een stuk beter dan vroeger zeg, alhoewel ik niet helemaal lekker uitkwam met de versnellingen in sommige bochten ging het soepel.

De tijdtraining begon eerder aangegeven en doordat we achterin het tentenkamp stonden konden we niet zien dat ze eerder begonnen, dus  10 min te laat daar nog snel en gehaast 5 rondjes kunnen meerijden. Helemaal niet in me ritme door die stress van te laat komen en dan ook geen goede tijd:
 1:03.6 met een 10e startplek van de 14. Direct achter Deckers, dus mijn doel deze wedstrijden.



Race 1:
Start was matig en verloor 2 plekjes, gelijk terug kunnen pakken in het eerste gedeelte van het circuit maar Deckers was al 3 sec uitgelopen. Voor een aantal rondjes bleef deze afstand gelijk maar ik begon met langzaam inlopen. Met het Nadeel van minder vermogen moest ik het hebben van vroeg op het gas en het aanremmen. Na ongeveer 8 rondjes zat ik vlak achter hem alleen ik kon geen opening vinden. Toen ik hem voorbij was werd ik weer teruggepakt op het rechte stuk, dus ik had als tactiek om hem in de laatste bocht te pakken. Alleen deze race lieten ze geen laatste ronde bordje zien en finishte achter hem als 9e.


Race 2:
Betere start deze keer en vlak achter Deckers de eerste helft van de race, alleen vlak voor het einde een foutje waardoor ik  veel te ver achter kwam te liggen om kans te maken. Door valpartijen en vastlopers voorin als 6e gefinisht, 

Dik tevreden met de 1e racedag na lange tijd met een dagplaats van 7e.
ook de tijden van 1:02.4 heb ik nog nooit eerder gehaald hier.


SPA, 31 mei & 1 juni 2014

SPA Francorchamps, 31 mei 2014

Een 2 daags raceweekend op het kartcircuit binnenin het grote F1 circuit, was de planning. De cilinder was weer gehoond en er zat een nieuwe krukas in.

Het zou gelukkig het hele weekend niet regenen en er lag ook nog eens nieuw asfalt, perfect dus.
De 1e training ging wel lekker, machine stuurde goed en kon meters maken. Ik kwam alleen nog niet helemaal uit met de versnellingen maar dat kon geregeld worden voor de volgende training.
In de tijdtraining kon ik goed versnellen maar na een aantal ronden begon de machine te sputteren en in ronde 4 was het gebeurd en stond ik stil.
Na opengemaakt te hebben bleek de zuigerveer eraf te zijn gesprongen en de cilinder licht beschadigd.
Met hulp van andere mensen en tuners de cilinder wel weer deels daar ter plekke weten te herstellen en weer alles klaargemaakt. Vlak voor de 2e race was alles klaar, race 1 gemist dus. Toen eenmaal in de opwarmronde bleef hij heel hoog in toeren, ook al had ik het gas dicht. En vlak voor de start merkte ik dat de carburateur eraf lag. Hij zat er te strak op en was er dus vanaf gesprongen. Na die er weer op zat was de race al een aantal ronden bezig, maar gewoon geprobeerd verder te rijden wat goed ging een rondje of 3, en daarna vloog hij er alweer af. Einde oefening die dag dus met 0 punten.

SPA Francorchamps, 1 juni 2014

Alles was weer in orde en het hele spul zat er weer goed op. Dan moet het nu eindelijk heel blijven dachten we.
In de vrije training ging het veel beter dan die dag ervoor, met tijden van 1:03 in plaats van die dag ervoor 1:07.
De machine bleek heel te blijven en stotterde niet, ondanks de slecht gehoonde cilinder. Maar in de tijdtraining ging het mis en na 1 ronde van 1:06 stond ik stil naast de kant met weer een vastloper. Na deze keer was de cilinder officieel overleden. Diepe onherstelbare krassen in de wand en dus einde raceweekend met 0 punten.


Dramatisch raceweekend en dus ook maar snel vergeten.




Brakel, 21 april 2014

Brakel was een mooi circuit en in mijn voordeel omdat het linksom gaat, aangezien ik linker bochten sneller dan rechter kan nemen.

We reden ook deze keer weer met het reserve blok omdat de het andere blok nog steeds niet klaar was, hierdoor een stuk minder vermogen. Ook hadden we de zitpositie aangepast wat zou helpen.

Het vermogensverschil met de rest bleek gelijk in de 1e training, in de bochten was ik redelijk bij maar op het rechte stuk en met optrekken was het gewoon drama. De nieuwe zitpositie zat wel veel beter en de bochten gingen een stuk sneller dan voorheen.

De tijdtraining ging wel redelijk goed en ik kon rustig opbouwen. Rond de 10e ronde zat ik ongeveer op mijn max en besloot ik niet meer risico te nemen, de tijden waren helaas niet te meten omdat de transponders waren vergeten door de organisatie.

In race 1 maakte ik een super slechte start en raakte een paar plaatsen kwijt, ik kwam terecht achter een groepje van 4 rijders. Ik zat een lange tijd vast achter Henk Geesink en toen ik hem er eindelijk had uitgeremd was het groepje ervoor alweer 3 seconde weg. Ik kon er naartoe rijden en achter Orlando haken, erg lastig was het om een tijd voor inhalen te bepalen omdat zijn machine veel uitliep op het rechte stuk. Door de bocht voor het rechte stuk sneller te nemen kon ik achter hem blijven en aan het einde hem er uit remmen.  Toen nog geprobeerd naar Bart Fischer toe te rijden, het gat was ongeveer 8 seconde en heb dit in de laatste 3 rondes verkleind tot ongeveer 2 tot 3 seconde. Helaas was het al de laatste ronde. Veel verspild door de slechte start en eigelijk alleen maar bezig geweest met goedmaken daarvan.

Race 2 ging minder goed, start was redelijk maar ik kon met niet helemaal focussen. Zat een tijdje met Bart te stoeien totdat in de 4e ronde de machine stuk ging. Bleek later de hele cilinder en zuiger kapot te zijn gegaan.

Weining punten deze keer maar wel onwijs tevreden over de bochtensnelheid.

De volgende race is op 31 mei en 1 juni in SPA Francorchamps.







Berghem, 12 april 2014

Na de vorige dag tot 12 uur in de nacht aan het sleutelen zijn geweest om het probleem van vorige race te repareren waren we op tijd klaar voor de 2e wedstrijd van het jaar in berghem. Wel reden we met het reserve blok wat al een aantal pk's minder gaf en ook nog 1 versnelling minder. Maarja ik mocht blij zijn dat ik in ieder geval kon rijden.

Het zou de hele dag mooi weer worden,  gelukkig want Berghem is een kartbaan en als die nat is, wordt het spekglad door al het rubber van de karts.

De eerste training ging redelijk en kon meekomen. Het vermogen wat in het reserve blok zat viel ook nog wel mee, kon wel rondkomen in de meeste bochten maar hier en daar toch nog wat te langzaam.

De tijdtraining zou om kwart voor 11 zijn maar toen we net heen wilden gaan zagen we dat ze al dik bezig waren. Ze waren dus eerder begonnen en kon nog maar net 4 rondjes meerijden. Slecht gequalificeerd en dus ook geen goede startplek. Dus toen maar gewoon hopen op een goede start en zoveel mogelijk goedmaken.

Race 1:

Had een super start en kon 2 plaatsen naar voren opschuiven, Maar na een halve ronde kwam Tom Peeters binnendoor en ging me voorbij.

Ik kwam in een groepje met Bart Fischer en Orlando Heijkoop terecht.

Een tijdje kon ik ze voor blijven maar op het rechte stuk kwamen ze me voorbij, Toen heel lang met Bart lopen knokken en was echt om en om, maar telkens toen ik Bart voorbij was kwam in niet langs Orlando. Dan ook vlak achter Orlando gefinisht. Baalde er erg van dat ik vermogen te kort kwam maar was evengoed een mooie wedstrijd.

Race 2:

Alweer goed weg bij de start en probeerde achter Tom te haken, dit tempo hield ik gewoon niet bij en kwam weer in het groepje van vorige race terecht.

Ik kon Bart lange tijd voorblijven en reed achter Orlandom. Na een rondje of 5 maakte Bart achter me een schuiver waardoor ik alleen nog met Orlando reed.

Had 2 stukken op het circuit waar ik een stuk sneller was en haalde hem daar een paar keer in, maar telkens bij het uitgaan van de bocht kwam hij er weer langs. In de laatste ronde zette ik hem ernaast in de bocht en kon hem inhalen, maar in de 2na laatste ronde nam ik de bocht te wijd en werd ik gepasseerd.

Balen natuurlijk, maar wel veel geleerd en vooruitgegaan met een tijd van 1:05.

Ook weer volgende week maandag 21 april is de 3e race in Brakel, we gaan proberen het een en ander nog aan te passen en hopen dat het goeie blok dan weer klaar is

Tot dan.






Assen, 5-6 april 2014

 Zaterdag

De eerste training van het seizoen was op 5 april op Assen.

Na een winterstop van 5 maanden mochten we dan einelijk weer rijden. We hebben niet zo heel veel aan de machine veranderd motorisch, maar kwa rijwielgedeelte hebben we het een en ander aangepast.

Het zou een droog weekend worden met mischien een buitje, maar op assen heb je ook met nat weer nog genoeg grip.

5 april was een trainingsdag met 6 trainingen, en dan 6 april de wedstrijden.

De eerste training was weer even wennen aan de machine en het weer oppikken van vorig jaar. De motor gedroeg zich een beetje vreemd en af en toe haperde hij op volgas, na ongeveer 10 rondjes in de 1e training sloeg hij dan ook in een keer af. Dit geprobeert te maken maar miste daardoor wel de 2e training.

In de 3e training van de dag kon ik weer meerijden maar toen weer halverwege stopte hij er mee, deze keer was het de zuiger die kapot ging en was het blok onbruikbaar geworden voor dit weekend. Snel het reserveblok erin gezet, deze heeft alleen veel minder vermogen en een versnelling minder.

Toen in de 6e training viel hij alwéér halverwege uit, bleek het vliegwiel er vanaf te zijn gevlogen onderweg. Dikke pech die dag dus en ook maar amper kunnen trainen. Rondetijden waren ook nog boven die van vorig jaar, 1.08 in plaats van 1.04.


Zondag

Op de wedstrijddag had ik er veel zin in, zou alleen wel gaan regenen in de middag maar al voor de 1e training was de baan al nat.

De eerste training ging goed, had een lekker ritme en kon versnellen, hier al tijden van 1:06 gereden, sneller dan die dag ervoor en nog op een natte baan.

De tijdtraining ging goed van start en had een groepje gevonden om mee te pikken. De rondetijden gingen steeds beter en met halverwege 1:05 had ik op dat moment de 6e tijd, maar niet voor lang want alweer stopte de motor er abrupt mee.

Na heel lang lopen zoeken en dingen uitproberen bleek niks te helpen en heb daardoor allebei de wedstrijden moeten missen omdat we hem niet meer goed lopend kregen. De eerste punten van het seizoen misgelopen en met een kapotte motor naar huis.

Hopen dat het de volgende wedstrijd de week hierop beter gaat,

Dat is op zaterdag 12 april in Berghem.





Veldhoven, 28 september 2013

De laatste wedstrijd van het seizoen was op het ciruit de Landsard in Veldhoven. Dit is een erg leuke baan met korte bochten en snelle stukken erin.
Het bleef gelukkig de hele dag droog, want als er op deze baan regen valt is het meteen spekglad door al het rubber van de karts. De machine liep optimaal en ik had er veel zin in, en hoopte op een goed resultaat.

Training: in de training ging het al lekker en kon goed in een ritme komen. De banden hadden ook goed grip in tegenstelling tot het vorige circuit.

Tijdtraining: Kon mooi aanpikken bij een groepje en sterk versneld ten opzichte van de training. Merkte wel dat ik wat acceleratie te kort kwam dus de tandwielen moesten worden verwisseld. Snelste tijd was 1:00.270 en daarmee een mooie achtste startplek. Erg blij hiermee want meestal sta ik een plaats of 3 lager.

Race 1: Na de tandwielen verwisseld te hebben was het tijd voor race 1:
Ik had een goede start en bleef Berend Goedejohan voor in de 1e bocht.
Na een aantal ronden had ik een gat geslagen met het groepje van Tom Peeters, Berend Goedejohan en Bart Fischer. De andere tandwielen waren beter en kwam goed uit in de bochten. Elke ronde telkens een tandje versnellen, maar Tom Peeters bleef op en afstand van zon 2-3 seconden.
Na 15 rondes gefinisht op een mooie 8e plek. Super tevreden want ver boven de plek die ik eerst reed. Snelste tijd 00:59.934

Race 2: Bij race 2 een iets mindere start en Berend Goedejohan ging me voorbij in de 1e bocht. Ik zat dicht achter hem op het rechte stuk en kom hem er uitremmen in de 2e bocht. Deze keer echt een groot gat kunnen maken en bij ze weg kunnen rijden. Ging super deze race en kon aardig versnellen.
Verder een eenzame race gereden en als 8e gefinisht. Snelste tijd was 00:58.283, 8 seconden sneller dan vorig jaar.Dagklassement ook 8e.

Dit was tevens de laatste wedstrijd en in de eindstand als 13e gefinisht. Niet tevreden met de eindstand maar heb een aantal wedstrijden moeten missen en verprutst. Evengoed echt een super jaar gehad en erg veel sneller gaan rijden. Volgend jaar gaan we gewoon weer vol gas er tegenaan in de Sportklasse water. En hopen op een goed resultaat.

Ik wil alle sponsoren bedanken die me geholpen hebben dit jaar, en wou vragen of ze volgend jaar blijven steunen.

 

Tot volgend jaar!

Bas van Loenen

Emmen, 21 september 2013

Picture
De een na laatste wedstrijd  van het seizoen 2013 was op het circuit van Pottendijk in Emmen. Na de wedstrijd in Berghem gemist te hebben was dit de volgende race. Ik heb voorheen 1 keer eerder op Emmen gereden, het was toen een leuke baan maar erg glad door de regen toen. Deze keer zou het de hele dag bewolkt zijn, maar wel droog blijven. Op de racer hadden we een quickshifter gezet voor het sneller opschakelen.

De eerste training ging wel redelijk. Er zaten een paar flinke hobbels in sommige bochten wat niet zo lekker reed. Achterin de baan was de grip ver te zoeken en was het glijen, achterwiel brak regelmatig even weg maar de machine overeind gehouden. Verder ging het met de quickshifter wel lekker, het gas hoeft hiermee er niet vanaf tijdens het opschakelen. Mijn snelste tijd was 1:02.00 in de training.

In de tijdtraining was ik van plan om later te gaan remmen en betere lijnen te gaan rijden. De eerste paar rondjes rustig gereden en de banden opgewarmd en dan langzaam versneld. Toen het rustig was om me heen heb ik een ronde van 1:00.783 gereden, tevreden hierover maar wel slechte startplaats.

De eerste wedstrijd startte ik als 13e en had een goede start, kon niet echt lekker in mn ritme komen en het rijden ging niet zo lekker, had mijn hoofd er niet zo bij en het was niet snel genoeg. Toen gefinisht als 12e. Snelste tijd was 1:01.248

De tweede wedstrijd ging het wat beter en kon aanpikken achter Berend Goedejohan. Na een foutje van mij liep hij zon 4-5 seconden van me weg maar deze afstand bleef constant. Uiteindelijk verder terug gezakt en kon er niet meer bijkomen. Toen als 11e gefinsht met een iets betere tijd van 00:59.631

Niet echt tevreden over dit weekend en veel langzamer gereden dan de vorige wedstrijd in Assen. De volgende wedstrijd is op het circuit in Veldhoven.


Assen, 10 augustus 2013

Picture
De eerste wedstrijd van het seizoen na de zomerstop was op de TT-junior track in Assen. We waren weer druk bezig in de zomerstop want we hadden een nieuwe voorvork erin gezet en veel op de testbank geweest met goed resultaat.
De machine heeft nu een stuk meer vermogen. Ook zit er een nieuwe toerenteller op met shiftlights, die oplichten als je moet schakelen.
Deze keer reden we op Assen gewoon weer rechtsom, wel jammer want links ging vorige keer een stuk beter. Het zou wisselvallig weer worden, maar gelukkig was het vrijwel de gehele dag droog.
De eerste vrije training ging goed en de machine mankeerde niks, alleen kwam ik niet helemaal uit met de versnellingen in de bochten dus er een ander tandwiel op gezet. In de tijdtraining kwam dit mooi uit en rondetijden waren 3 seconden omlaag gegaan. De snelste tijd was 1:06.977.
Met een goed gevoel aan de 1e wedstrijd begonnen en had een goede start. En kon achter Jaime Mellema en Julian de Baat hangen.  Kon ze goed volgen maar raakte ze kwijt door een foutje. Toen gelukkig na 4 rondjes zat ik er weer bij, maar daar bleef het helaas bij en als 8e gefinisht.

De 2e race was ik weer goed van start en zat weer dicht achter Jaime en Julian.
Na een ronde of 4 ging Julian onderuit en reed ik alleen nog met Jaime. Zat er lang dicht achter en was sneller, maar kon geen gaatje vinden om hem voorbij te gaan. Mijn machine kwam op het snelle middengedeelte een stuk te kort t.o.v zijn motor,  dus wou hem pakken op het laatste deel van het circuit in de laatste ronde, helaas niet gelukt en weer als 8e gefinisht. Wel tevreden want rondetijden waren van 1:06.9 naar 1:04.5 gegaan. Ook weer wat punten gepakt en van plek 14 naar 13 gegaan.

De volgende wedstrijd is op zaterdag 24 augustus op het circuit van Berghem.



Blokzijl, 6 juli 2013

Picture
De laatste wedstrijd voor de zomerstop was op het circuit van Blokzijl.
Het is een stratencircuit op een industriterrein en 5 bochten naar rechts.
In de bochten liggen ook drempels wat het een apart circuit maakt.
Het is een puur vermogens circuit met lange rechte stukken.
De machine was de dagen van te voren op de testbank geweest om het vermogen terug te vinden. Maar er kwam helaas niet meer dan 7 pk uit.
Dit was vreemd want voorheen was het ongeveer 12 pk.


In de eerste training ging het goed maar kon totaal niet meekomen omdat de brommer gewoonweg geen trekkracht had om op te trekken. Dus maar een andere vertanding erop gezet maar in de tijddtraining pakte dat niet goed uit. Ik zat op de helft van het rechte stuk al op mijn top en had nog steeds geen goede acceleratie. Dit is balen op zon circuit want er zijn maar 5 korte bochtjes dus je kan niet veel goedmaken zo als je topsnelheid mist. In de 1e race had ik een slechte start en kwam niet goed weg. De machine had nog steeds hetzelfde probleem en kon niet meekomen. De race gewoon uitgereden en als laatste geeindigd. De 2e race idemdito. Snel vergeten deze racedag en hopen dat de machine klaar is voor Assen op 10 augustus. Waarschijnlijk is het een onstekingsprobleem. En de onderkuip moet worden pas gemaakt want door de nieuwe voorvork komt het wiel er nu tegenaan en moet ik zonder rijden.


Assen, 22 juni 2013

Picture
Deze race was voor de 2e keer dit jaar op de junior track van Assen.
Er waren trainingsdagen van te voren van Barry Veneman op deze baan, maar helaas kon ik daar niet bij zijn en een groot aantal andere rijders wel.
Wat nog anders was, was dat we linksom reden in plaats van normaal rechtsom. Dit leek me in het begin erg lastig, maar in de 1e training bleek dat ik goed in me vel zat en na 2 of 3 rondjes voor het eerst met mijn knieen aan de grond. Linksom bleek nog beter te gaan dan rechtsom, dus was er wel blij mee.
In de tijdtraining begon de brommer te sputteren en het vermogen was minder, kon al snel niet meer goed optrekken uit de bochten en miste daardoor een stuk stabiliteit in de bocht, erg jammer want ik had goede hoop voor de wedstrijden. Het zou die dag wisselvallig weer zijn en tot de middag was het ook droog, maar vlak voor de 1e race begon het al te regenen. De regen was al wel opgehouden daarna maar we reden wel op een natte baan







1e race:
Ik had een goede start en kon achter Anna Geerdink komen, helaas weer kwijt geraakt in de 2e bocht en kon niet meer goed meekomen door vermogenverlies. Na een ronde of 6 tikte ik bij het uitkomen van de bocht iemand aan waardoor ik onderuit ging en niet meer verder kon rijden.
Geen grote schade want de brommer reed de banden in en alleen de kuip was verbogen + remhendel kapot.

2e race:
De machine was gerepareerd en weer klaar om te gaan.
Ik had een goede start in race 2 en kon Bart fischer en een Nsf-100 inhalen.
Na een paar bochten kwam Bart me voorbij en ik heb geprobeerd erbij te blijven maar dat lukte niet omdat het vermogen er gewoon niet was.
Geen gekke dingen gedaan en gewoon de race uitgereden.
Niet tevereden over de finishplaats maar wel veel vooruitgang in de trainingen.


Staphorst, 20 mei 2013

Picture
20 mei reden we op het circuit van staphorst. Dit is een stratencircuit met hekken en hooibalen, dus niet fijn als je daar valt. We hadden een nieuwe achterschokbreker erop zitten en dit zou veel fijner rijden. Het zou die dag gaan regenen en toen we daar aankwamen deed het dat ook. In de 1e vrije training was de baan nog nat maar niet glad, de bochten gingen al lekker en zat goed in me ritme. In de tijdtraining was het droog, maar niet zo lekker gereden omdat ik mijn hoofd er niet goed bij had en niet geconcentreerd was. De tijden vielen dan ook tegen.

1e race ging met een goede start de 1e bocht in, 2 plekken gepakt en kon achter Anna Geerdink haken, achter me was in de 1e bocht een valpartij, gelukkig niet geraakt en doorgereden.  Ik kon niet voorbij Anna komen de 1e helft van de wedstrijd want ik was telkens net niet dichtbij genoeg, op het ik zat er weer vaak naast op het rechte stuk maar zij remde later dan mij. In de laatste ronde en laatste bocht raakte Anna een hooibaal aan de binnekant van de bocht, en kon niet meer verder rijden. De hooibaal lag midden in de bocht en met geluk raakte ik hem niet. Toen als 11e gefinisht.

2e race weer een goede start en ik zat weer achter Annal. Ik kon er weer niet voorbij omdat ik als ik er dicht achterzat telkens een foutje maakte en tijd verloor. Ik had al wel een idee in welke bocht ik haar kon inhalen maar dat bleek niet nodig te zijn want ze maakte een foutje en moest tot stilstand remmen in de bocht. Ik kon er zo inhalen maar er zat niemand anders dichtbij voor me om naartoe te rijden dus gewoon de race uitgereden en als 12e gefinisht.

De volgende race is 8 juni in Emmen.






SPA, 10-11-12 mei 2013

Picture
De wedstrijd werd verreden op het circuit van SPA Francorchamps, een kartbaan dat in het grote GP circuit zelf ligt.
10 mei is er een training, 11 mei is de 1e wedstrijddag, en 12 mei de 2e.
Het is het enige circuit dat in belgie ligt en een van de mooiste door de kombochten die er in liggen.





10 mei:
Vandaag was de trainingsdag. We waren de ochtend gaan rijden en waren van plan om van 3 tot 6 daar te gaan trainen. Toen we daar aankwamen was het nog droog. Om ongeveer 4 uur waren we klaar om te rijden, maar het circuit was erg vol, want alle klasses reden bij elkaar. Ongeveer 40 man reed er op de baan en ik ging het voor een paar rondjes proberen. Het was zo druk dat er echter niet goed te rijden viel dus na een paar rondjes te hebben gereden besloot ik om even te wachten tot het wat rustiger werd. Kort daarna begon het alweer te regenen en hebben we niet meer kunnen trainen, door al het rubber van de karts was de baan erg glad geworden.

11 mei:
Vandaag was de 1e wedstrijddag.  De 2 trainingen waren droog en het ging al weer beter. We reden samen met de sportklasse lucht en de nsf-open door tijdgebrek die dag.  In de 1e race starte ik goed en kwam voor Tom Peeters uit,
Ik kon hem een aantal ronden achter me houden maar hij ging me toen toch voorbij, daarna er een rondje of 3 achtergereden en hem via de binnenkant weer ingehaald. Ik maakte in de 2na laatse ronde een foutje waardoor ik veel te wijd ging en hij binnedoor kon, ik kon er niet meer bijkomen en finishte achter hem. De 2e race begon het hard te regenen, na de start kwam ik alleen te rijden en had niemand voor me waar ik naartoe kon rijden, geen risico's genomen en de race gewoon uitgereden. Die dag 10e overall klassement.

12 mei:
Vandaag was racedag 2. Het zou de hele dag droog blijven maar het had in de ochtend geregend en de baan was nog nat. Na de trainingen was de baan inmiddels alweer droog gereden en mijn tijden waren weer zoals de dag ervoor. Tom Peeters reed de 2e dag niet mee, dus ik had niet echt een concurrent de 1e race. De start ging wel goed, en tijden weer verbeterd.
In de 2e race was ik van plan om bij het groepje dat normaal voor me rijd aan te haken. De start ging wat minder maar ik reed op een constante afstand van 3 seconden op Berend en Erik,  zo een aantal rondjes gereden maar ik kon niet dichterbij komen. Er was intussen een valpartij geweest voorin  en een snellere rijder was weer opgestapt en haalde mij in. Ik probeerde er achteraan te gaan rijden om dichterbij de rijders voor me te komen, dit ging een aantal bochten goed maar toen remde ik veel te laat en was ik al te wijd om de bocht normaal te kunnen nemen. Ik moest vol in de remmen maar haalde het net niet, en ging onderuit in de grindbak. De brommer was grotendeels in orde maar de gashendel was stuk dus kon niet meer verder rijden. Die dag weinig punten door de val.


Berghem, 19 en 20 april 2013

Picture
Berghem, 19 april 2013.

De 3e wedstrijd van het seizoen werd verreden op het circuit van Berghem, op 19 april was er een trainingsdag en op 20 april was de racedag.
De machine was weer hersteld van de crash in Brakel en was klaar voor het weekend.
Onderweg naar het circuit hadden we problemen met de auto waardoor we 2 uur van de trainingsdag miste, toen ik begon aan de 1e sessie bleef het gas telkens hangen tijdens het afremmen. Toen we dit gingen maken begon het te regenen, de regen hield de hele dag aan en heb toen nog 1 uur in de regen getraind. De baan was erg glad i.v.m met het rubber van de karts samen met de regen.


Berghem, 20 april 2013.
Tijdens de racedag zou het de hele dag droog blijven, en het zonnetje zou ook schijnen.  De 2 trainingen gingen goed en ik kon gaan versnellen,
De trainingstijden waren niet bekendgemaakt door de organisatie, maar ik startte op de 12e plek.
De wedstrijden werden samengereden met de luchtklasse en de nsf-open.
1e wedstrijd: vanaf de 12e plek een erg goede start en kon er wat inhalen voor de 1e bocht, in het 1e rondje gingen 2 andere me helaas alweer voorbij,
Ook niet meer  naartoe kunnen rijden, jammer maar bochtensnelheid is nog steeds te laag. Uiteindelijk als 8e gefinisht.
2e westrijd: na alweer een goede start kon ik wat plekken winnen.
Ik kon een rondje of 3 achter Ilono Hulst aanrijden maar uiteindelijk was uiteindelijk toch te snel voor me. De rest van de race alleen gereden. Westrijd ging al beter dan de 1e en ik eindigde op een 7e plek. Tevreden met het resultaat, maar het moet nog veel sneller. We gaan ook veel trainen binnekort en dan maar zien hoe het gaat de volgende wedstrijd.

De volgende westrijd is in SPA Francorchamps, op 11 en 12 mei. Tot Dan!





Brakel, 1 april 2013

Picture
Na de 1e race van het nieuwe seizoen te moeten missen had ik erg veel zin in de 2e race op Brakel dit jaar. We reden met de nieuwe kuip en een andere positie voor de voetsteunen.
Het zou de hele dag droog blijven, dit was mooi want de vorige keer op Brakel was het de hele dag regen.
De 1e training ging wat minder, want ik ben namelijk een stuk gegroeid van de winter en mijn pak zat erg krap,  ik zat dus erg krampachtig op de motor.
In de tijdtraining ging het een stuk beter, ik was aan de nieuwe positie van de voetsteunen gewend en kon beginnen met verbeteren van mijn tijden.
Met een trainingstijd van 1:03 startte ik op de 13e positie.





1e race:
De 1e race ging goed maar ik jammer genoeg net niet aanpikken bij een groepje. In de laatste paar rondes van de race reed er een andere rijder tegen mijn stuur aan waardoor hij dubbelklapte in ik onderuit ging, erg jammer want daarom geen punten die race door een kapot gashuis. De 2e race ook niet kunnen rijden doordat we geen vervangend gashuis bij ons hadden.
Wel mijn tijden sterk verbeterd die race, van 1:03 naar 1:00.
Baal vooral dus van de 2e race want was echt aan het verbeteren.


Nu thuis weer de valschade repareren en gaan trainen voor de race in Berghem, nu alweer zin in en daar ook een grotere overall van iemand overkopen.

Tot 20 April!





Croix, 4 oktober 2012

Foto
Croix,  4 oktober 2012.

Als afsluiting van het race-seizoen wordt er altijd een speciale 4-uren race gehouden, dit is een uitdaging voor zowel mens en machine.
Er werd 4 uur lang gereden met 2 rijders op 1 machine en af en toe gewisseld.
Er moeten natuurlijk ook wissels worden gemaakt voor accu’s en benzine.
Ik had nog niemand om mee te rijden maar toen hoorde ik dat Sebastiaan Parie nog een rijder zocht, super natuurlijk dat ik met hem mee kon rijden,
David was ook mee als monteur van het team.
Ze waren nog te de dag van te voren aan het sleutelen aan de machine om hem klaar te maken voor de wedstrijd.

Het zou de hele dag regenen op Croix, erg jammer aangezien het een prachtig circuit is om snoeihard te rijden, met een lengte van ongeveer 2 km en een recht stuk van 400m waar snelheden van 150 worden gehaald!
Na daar aangekomen te zijn, nog even een rondje over het circuit gelopen,
En wat en circuit is het, bochten die 3 tot 5 keer zo breed zijn als de bochten op de banen waar we normaal op rijden!


De volgende dag waren de trainingen even wennen aan de motor van Sebastian, maar hij reed echt super!
Eerste keer boven de 140 op het rechte stuk was wel even slikken, bijna onwerkelijk voelt het.
Onze tactiek van de wedstrijd was om korte en snelle stops te maken,
En zo constant mogelijk te rijden.
Voor de wedstrijd was uitgekomen dat Sebastian ging starten,
Met ongeveer 50 rijders aan de start was het een enorme drukte.
Maar Sebastian kwam gelukkig ongeschonden de eerste ronden door.
Vanaf dat moment was het afzien en doorzetten,
De eerste 2 uur gaat het nog wel maar daarna begint de vermoeidheid echt toe te slaan, kramp was het gevolg.
Na een tijdje hoorde we dat we door pech en fouten van andere coureurs, op de 2e plek lagen!
Dit was natuurlijk super, en daarna bleek dat we 1e lagen!
Met 8 rondjes voor op de nummer 2 was het nog wel spannend.
Gelukkig maakte we geen fouten en bleven de tijden constant.
Het laatste half uur dat ik erop stapte lagen we nog 3 rondjes voor,
Het zat niet echt mee, de lijm van het zitje begon los te laten, dit zorgde ervoor dat ik niet goed heen en weer kon bewegen,
Met nog 1,5 minuut op de klok ging ik de laatste ronde in,
Toen kwam de nummer 2 ons voorbij, we lagen nog 2 rondjes voor dus het was geen punt, maar dat wist ik niet.
Ik dacht dat dit beslissend was voor de 1e en 2e plek.
Dus ik ging er zo hard mogelijk achteraan.
In de 3e laatste bocht voor de finish kon ik hem inhalen en achter me houden!
Hij kwam er weer naast in de laatste bocht maar ik bleef hem voor en finishte met ongeveer 0.2 sec voor hem.
1e plek dus!
Dit was onze 1e overwinning ooit voor ons beiden en blij dat we waren!
Na het champagne gevecht op het podium gingen we inpakken en weer naar huis. De  officiele huldiging is op 24 november in Heesch.

Ik kijk hier met heel veel plezier naar uit!







Dit was de laatse race van het seizoen, ik heb er echt heel veel plezier gehad en veel nieuwe vrienden gemaakt.
Soms kost het ook behoorlijk wat geld, maar het is het allemaal waard.
Niet alleen het racen, maar ook de sfeer daar, bijna iedereen doet sportief en wil wel even helpen of tips geven.
Volgend jaar blijf ik gewoon weer racen in de sportklasse water natuurlijk. Ik kijk alweer uit naar volgend seizoen!

Tot volgend jaar!







Veldhoven, 22 september 2012

Foto
We waren van plan er een nieuwe voorvork in te zetten en een nieuw voorwiel met grotere remschijf, hier is het niet van gekomen door tijdnood.
Dit is de 2e keer dit seizoen dat we op Veldhoven rijden en het zou deze keer droog blijven.
De baan was nog nat in de training en door al het rubber van de karts was de baan spekglad, de andere leken hier meer moeite mee te hebben dan ik, want ik reed achter rijders aan die normaal ver vooruit rijden.
Super gereden en een 6e trainingstijd!
In de tijdtraining was de baan alweer deels droog en hierdoor 10 seconden van mn tijd afgereden, en als 9e 
gekwalificeerd.

1e wedstrijd:
De baan was inmiddels helemaal droog en kon ik eindelijk voluit gaan.
Goede start en mijn startplek behouden, Berend zat de hele tijd vlak achter me en bleef daar bijna de hele race, de rondetijden werden ook steeds beter, snelste ronde 1:03.
Uiteindelijk voor de 1e keer voor Berend gefinish en hier heel blij mee!

2e wedstrijd:
Iets mindere start deze keer en zonja en julian ginen me voorbij,
De nieuwe bougie die we erin hadden gedaan sputterde en haperde veel, erg jammer dus.
Alweer zat Berend vlak achter me, doordat m’n bougie weer sputterde kwam ik met te weinig vaart het rechte stuk op en kon Berend me voorbij,
Lang zoekend naar een opening achter hem gereden maar Berend hielt de binnekant helemaal dicht, in de laatste ronde had ik nog een kans, maar door een snelle rijder
die ertussen kwam niet gelukt.
Met 0,556 seconde achter Berend gefinsht als 10e.
Evengoed een hele mooie en spannende wedstrijd gehad!
Dit was tevens de laatse meetellende wedstrijd van het seizoen, op de 4 uren race van Croix na, deze rij ik samen met Sebastiaan Parie op zijn machine.
Mijn eerste seizoen als 13e van de 25 afgesloten en volgend jaar weer verder.


Zwolle, 15 september 2012

Foto
Na de race van assen was nu de voorlaatste wedstrijd van het jaar, Zwolle.
Het is een erg snel circuit met ook een paar korte bochten, en ook op sommige plekken slecht asfalt en hobbels.
Ik had voor deze wedstrijd het zitje nog verlaagd, omdat het nog redelijk hoog zat, hierdoor werd het lastig achter de kuip te schuilen.
De nieuwe hoogte van het zitje reed beter en had meer vertrouwen in de motor.
In de training kwam ik erachter dat het een technisch circuit is, en dat je verschillende lijnen kon rijden.
Ik kreeg in de training een bordje met: “no singal”, het bleek dus dat ik mijn transponder vergeten was, jammer, hierdoor geen tijden van de training dus.

Ik dat de vertanding te groot was, dus ik verandere het voortandwiel.
In de training bleek dat dat totaal verkeerd was en reed erg traag hiermee, laatste tijd dus.
Andere tandwiel er weer opgezet die hopelijk wel goed is.

1e wedstrijd:
Vanaf een 15e plek gestart en was goed weg, en als 14e de bocht in,
Vertanding was deze keer wel goed en ging een stuk beter,
Tijd van 1:02 gereden en als 13e gefinisht.
Proberen om onder de 1 minuut te komen race 2.

2e wedstrijd:

Opnieuw een goede start en als 14e de bocht weer in, kon aansluiting vinden bij Sebastiaan Parie en geprobeerd dichterbij te komen,  inhalen kwam er niet van want Sebastiaan was net even te snel,  vlak achter hem gefinsht en een beste tijd van 1:01, tevreden over vandaag en weer een plekje omhoog in het klassement.
Volgende race is Veldhoven op 22 september.


Assen, 25-26 augustus 2012

Foto
Assen, 25-26 augustus 2012.

25 augustus:
Na de zomerstop was dit de eerste wedstrijd op de kalender, de TT junior track is dit jaar aangelegd naast het grote circuit voor races met brommers en minibikes.
Ik had mijn racer diezelfde week opgehaalt bij Mike Velthuizen, de tuner van de machine, hij had veel aan de inlaat en cilinder gedaan en correct afgesteld.
We waren nog tot de dag van tevoren aan het sleutelen, dus ik heb helaas niet kunnen testrijden.
 

Het beloofde een wisselvallig weekend te worden met af en toe felle regenbuien, toen we aankwamen was het echt. droogen en de 1e training kon beginnen.
De 1e paar rondes op de racer waren erg wennen, hij had zoveel meer vermogen en liep veel hoger in toeren.
Ik heb lekker kunnen rijden in de trainingen, en de baan verkent.
We hebben er nog een kleiner voortandwiel opgezet en toen was het tijd voor de 1e race.

Race 1:
Vlak voordat de race begon ging het plenzen, de hele baan was weer zeiknat.
Bij het opwarmen in de pitlane, brak mijn gaskabel zomaar. Dus snel terug naar de tent, gerepareerd en weer de baan op, jammer genoeg was de race al 4 rondjes aan de gang dus had ik er niet echt veel aan, ik kreeg tevens een dnf omdat ik meer dan 4 rondes achterliep.

Race 2:
Het was weer droog en zo was de baan ook,
Ik had deze keer een beroerde start en was nog constant met de versnellingen aan het klooien, want ik zat nog te laag in toeren.
Wel flink mijn tijden verbeterd en 13e gefinish voor berend schakel.



26 augustus:
Vanochtend vroeg ingeschreven en wachten op de 1e wedstrijd om half 12.
Het was droog en het zag er uit dag het dat ook zou blijven
Maar toch na een korte bui om 11 uur was de baan alweer nat,
De 2 trainingen waren dus allebei op een natte baan,
Het ging lekker en maar nipt achter sebastiaan parie met mijn tij
d, het scheelde 0.3 sec.

Race 1:

Toen het weer eindelijk een beetje droog leek te worden, begon het weer te hagelen vlak voor de wedstrijd, dus weer op een natte baan rijden dus.
Deze keer rustig aan gedaan aangezien de baan net een spiegel was in de regen.
Bij het achterste gedeelte staan er alleen witte strepen en pionnen,  en was door de plas water de baan nouwelijks te zien.
Uiteindelijk als 10e gefinisht.

Race 2:

De baan was nog nat maar het zou niet meer gaan regenen,
Na wat tips van andere rijders was ik er klaar voor.
Ik had een goede start en zat gelijk achter sebastiaan parie,
Na kijken op welke punten ik sneller was kon ik hem in de 6e ronde aan de binnekant voorbij, Het wegrijden lukte alleen niet , hij zat telkens nog vlak achter me, ik was sneller met optrekken en moest hier dan ook mijn voordeel uithalen, in de laatste ronden maakte ik een foutje in de bocht en kwam hij ernaast, maar ik kon hem nog net voorblijven.
Als 9e over de finish en was hier erg blij mee, dit was zeker een van de spannendste wedstrijden tot nu toe.
Met een 9e plaats in het dagklassement dik tevreden  en met een goed gevoel uitkijken naar de volgende race in Zwolle!





Berghem, 23-24 juni 2012.

Foto
Berghem, 23-24 Juni 2012.

Voor de 2e keer dit jaar moest ik rijden op het circuit van Berghem, het is een technisch circuit met een andere lay-out dan vorig jaar.
De 23e is er een wedstijd die meeteld voor het kampioenschap, en de 24e is er een jubileumsdag waarbij de oude rijders van vroeger meerijden, deze wedstrijd telt niet mee voor het kampioenschap en is een regelmatigheidswedstrijd.





23 Juni:
Jammer genoeg was het nieuwe blok nog niet klaar van de tuner dus moest ik met mijn oude blok rijden.
Op Berghem was het weer erg mooi dus dat viel me mee, aangezien tot nu toe alle races bijna in de regen zijn gereden.
De training verliep lekker maar de nieuwe bocht viel me erg tegen, ik moest nog veel oefenen totdat ik deze beter kon insturen.
De tijdtraining ging ook goed en ik heb snel kunnen rijden, met een tijd van 1,24 was ik 2 seconden achter Berend Goedejohan,  en had ik een 13 startplek.

1e wedstrijd:
Na een erg slechte start ging ik als laatste de 1e bocht in, daar maakte een andere rijder een foutje waardoor ik weer een plekje opschoof,
De machine liep goed en ik kon goed doorijden, uiteindelijk als 10e gefinisht.
Ik heb alleen nu een nieuw probleem; ik ga nu steeds sneller door de bochten, dus ook platter, alleen raakt de kuip nu de grond in de bocht.

2e wedstrijd:
Ik was beter weg dan de 1e wedstijd maar ik kon niet aanpikken bij iemand, niet zo best gereden deze race en uiteindelijk 13e gefinish.

Berghem, 24 Juni.
Vandaag was de jublileumdag in Berghem omdat de SOBW 25 jaar bestaat.
Er waren deze dag allemaal oude rijders van voor 2000 met hun machines van vroeger.
Het was erg mooi om te zijn hoe ze met die oude brommers toch nog best snel reden.
Jammer genoeg regende het de hele dag waardoor er veel mensen niet meededen aangezien de wedstrijd niet meetelt voor het kampioenschap en ze dus geen risico wilden lopen de machine te slopen.
Er waren vandaag 2 trainingen en 1 regelmatigheidswedstrijd:  De regels van een regelmatigheids wedstrijd  zijn dat de winnaar wordt verkozen door het verschil van de snelste en de langzaamste ronde, je moet dus zo regelmatig mogenlijk rijden.
Ik heb in de trainingen rustig gereden en proberen 1 tempo te rijden, dit lukte aardig en ondanks de regen lekker gereden.

Wedstrijd:
De wedstrijdbegon en we reden met een groep van 10 man,
Ik heb geprobeerd zo gelijk mogelijk te rijden, als ik op het ene stuk wat langzamer was probeerde ik dit goed te maken op een ander stuk.
Voor mijn gevoel ging het goed en ik had mischien wel kans op een podiumplek.
Jammer genoeg viel ik hierbuiten maar toch was het een hele leuke en gezellige dag geweest.
De volgende wedstrijd is in Blokzijl op 7 Juli.










Staphorst, 29 mei 2012.

Foto
Deze keer stond de wedstrijd van Staphorst op het programma.
We hadden een heel nieuw blok, achtervelg+band en remsysteem.
In de eerste training bleek dit ook erg wennen te zijn, hij ging veel gemakkelijker de bocht in waardoor het insturen anders was.
Ook het hele nieuwe blok was anders, hij draait in plaats van 14000 toeren 16000 toeren, hierbij is het schakelen op het juiste
toerental moeilijk aangezien ik al gewend was om bij 14000 te schakelen,
Al met al was hij wel veel sneller, ik moest zelf alleen nog beter gaan rijden op de vernieuwde machine.
In de training had ik gezien dat er een paar lastige bochtenin het circuit zaten en een gevaarlijke chikane.
De tijdtraining verliep goed en ik kon steeds sneller rijden, helaas op de helft van de tijdtraining werd ik onderuit gereden in de chikane,  gelijk weer opgestapt en gelukkig reed hij nog, jammer genoeg was het koelsysteem lek waardoor hij niet meer koelde dus uit voorzorg moest ik vroegtijdig stoppen.
Na het vervangen van wat hendeltjes en terugbuigen van verbogen onderdelen, was ik weer klaar voor de 1e wedstrijd.
Na geschrokken te zijn van de valpartij, ging de race wat minder.
Ik was te voorzichtig en ging vaak te ver aan de kant voor andere,
Dit maakte het een erg slechte race en ik pakte hier weinig punten.
In een andere klasse was een ongeluk gebeurd, er was een motor door de dranghekken geknald en ingereden op iemand uit het publiek, die ernstig verwond was.
Na 1 uur wachten gingen de races weer verder en was het tijd voor de 2e race.
Jammer genoeg had ik al in de opwarmronde technische problemen waardoor ik niet verder kon rijden.
In die race zelf waren er nog meer rijders onderuitgegaan, en moest #5 het veld worden afgevoerd met de brancard.
Geen geslaagde racedag door vele problemen,
De wedstrijd in Pottendijk wordt helaas gemist doordat de machine getuned wordt.
De volgende wedstrijd is op 23 en 24 juni 2012, Dit is een van de mooiste wedstrijden om te komen kijken omdat er oude rijders van vroeger meedoen.


Francorchamps, 19-20 mei 2012.

Foto
19 mei.
Deze keer moest ik naar het circuit van SPA francorchamps om te racen.
Het is een juniortrack dat binnen het grote circuit ligt waar de F1 en de Motogp rijdt.
We gingen vrijdagmiddag heen en kwamen savonds aan.
Het zou heel erg mooi weer worden, eindelijk, want tot nu toe heb ik meer in de regen dan droog gereden.
De trainingen gingen goed en ik vond het een leuk baantje,
Er zat alleen een lastige cikane in, maar met tips van me vader ging het al beter.
Ik had de 13e tijd en starte aan de binnekant van de bocht.
De 1e wedstrijd begon,  na een goede start kon ik er 1tje voorblijven en ik kon aansluiting vinden bij een groepje, ik reed zo 2-3 rondjes , maar op het rechte stuk haalde hij me weer in.
Ik kon er nog een tijdje achter hem hangen maar hij liep steeds meer uit door de rechte stukken.
Uiteindelijk 13e gefinisht.
De 2e race reden er ook pittbikes mee.
Het waren 250cc 4-takten met een 28 mm carburateurs.
Dit was heel erg hinderlijk omdat ze je aan alle kanten voorbij vlogen en ik telkens daarvoor blauwe vlag kreeg.
De race ging erg slecht en ik werd 14e.

20 mei:
Op zondag moesten we samen met de yamaha 125 yzf klasse meerijden.
De hele sportwaterklasse was het hier niet mee eens omdat die veel te snel rijden.
In de trainingen was de baan nog nat, ik rijd in de regen altijd beter en ik zette de 12e tijd neer, De yamaha’s waren nogal brutaal, door een paar rare acties van hun bijna gevallen.
Bij de start van de 1e wedstrijd was het 28 graden.
Het was bloedheet, maar dat is ook weer een voordeel voor de banden.
Ik had een slechte start, maar gelukkig kon ik dat weer goedmaken in de 1e bocht.
Ik kon 3 a 4 snelle rondes rijden maar daarna niet meer want toen kwamen de yamahas alweer en kregen we blauwe vlag.
Dit was erg irritant en hierdoor kon ik niet goed in mijn ritme komen. 
Als 13e gefinisht, dit viel me wel tegen want ik had zonder de yamahas veel beter kunnen rijden.


Veldhoven, 5 mei 2012.

Foto
Deze keer moest ik rijden op het circuit van velhoven.
De weersvoorspelling was erg regenachtig dus dit viel me best wel tegen.
Na veel zoeken aan te komen, hebben we snel de brommer gekeurd want ik moest al eerste rijden.
Ik was nog niet helemaal gezond want ik was een paar dagen terug ziek.
Het regende tijdens de 1e training en de baan was erg glad.
Ik vond het een lastig circuit want mijn versnellingen kwamen niet helemaal goed uit.
De training ging dus niet zo goed en mij tijden waren ook niet zo best.
Na wat te hebben veranderd aan de machine liep hij alweer wat beter en ik had zin in de tijdtrainig.
Deze keer was het droog maar de baan was nog steeds erg nat.
Toen we begonnen kon ik goed meekomen met een groepje en kon af en toe ook inhalen.
Midden in de tijdtraining begon het te regenen.
Er ging er veel onderuit omdat het rubber van de karts die er normaal rijden de baan erg glad maken als er water op komt.
Gelukkig was ik niet gevallen en ik vond dat het goed was gegaan.
Ik had de 11e tijd, alleen moest ik juist aan de verkeerde kant van de bocht starten en dit vond ik een beetje jammer.
Vlak voor de 1e wedstrijd begon het heel erg hard te regenen.
Er waren groter plassen op het circuit.
Toen de wedstrijd begon regende het nog steeds.
Bij de start was ik goed weg en kon ik een plekje winnen, ik kon aansluiten bij een groepje waarbij  ik telkens in bochten in kon halen, maar op het rechte stuk gingen ze me weer voorbij, ik kom dus nog vermogen te kort.
Het was erg glad en er waren grote plassen.
Bij het uit de bocht komen zag ik een kans om er 2 tegelijk in te halen.
Helaas deed ik hierbij iets te wilt waardoor mijn achterwiel weggleed bij het optrekken en ik onderuit gleed.
Tijdens de val kreeg mijn been een klap van het wiel, en de brommer zelf viel op mijn been, ik wou gelijk weer opstaan en verder rijden maar mijn been was gekneusd en een spiertje in mijn enkel is verrekt/gescheurd.
Ik moest met de brancard het veld af maar bij de ehbo zijden ze dat er gelukkig niks gebroken was.
Er is een voetsteun en een remhendel gebroken, en mijn kuip is beschadigd(is inmiddels weer gerepareerd) en er zit een deuk in de tank.
Ik kon de 2e race niet mee rijden vanwege mijn been, stukke brommer.
Geschrokken, maar ik weet nu wel wat de volgende keer mijn grens is.



Pottendijk, 21 april 2012.

Foto
Deze keer stond de race op het circuit van Emmen op het programma.
 Na de weersverwachting te hebben gekeken, zag ik dat het heel erg slecht weer werd.
We moesten die zaterdag erg vroeg ons bed uit want het was bij de grens van Duitsland.
Deze keer hadden we de kuip erop gezet en de stickers van de sponsors er ook opgeplakt.
Ook hadden we een speciale tape gekocht om om de uitlaat te wikkelen waardoor hij beter optrekt.
En we hadden bij Theo van Baden een nieuwe toerenteller gekocht, deze was analoog waardoor ik het makkelijker kon zien.
Dit hadden we er op gezet en we waren op weg naar Emmen.
Toen we er aankwamen begon het gelijk al te regenen, gelukkig moest ik niet als eerste rijden en we hoopte dat de regen over zou gaan.
Bij de andere klassen die eerst waren zagen we dat er al een heleboel onderuit gingen, uit voorzorg hadden we de kuip er de eerste training afgehaald.
Toen de training begon was het gestopt met regenen maar het was nog steeds erg glad op de baan.
Dit merkte ik ook want zo gauw ik te snel gas gaf, of te snel afremde voelde ik dat mijn achterwiel weggleed.
Ik heb de hele training rustig aan gedaan en een beetje de motor onder  controle te houden,
Gelukkig was ik niet gevallen maar een heleboel anderen wel.
De motor liep erg goed en we besloten niks te veranderen voor de tijdtraining.
Ik vond het circuit erg lastig want mijn versnellingen kwamen niet helemaal goed uit bij de bochten, hierdoor kon ik minder snel optrekken uit de bochten.
In de tijdtraining was het gelukkig al weer een beetje droog en kon ik weer sneller gaan rijden.
Mijn tijden verbeterde steeds meer, ik had alleen nog moeite met sommige bochten.
Jammer genoeg moest ik wel als laatste starten omdat ik de laatste tijd had, maar het scheelde maar 0,05 seconden met diegene voor me.
Het bleef nog steeds droog en we besloten om de kuip er weer op te zetten.
We hadden ook er een kleiner tandwiel erop gezet want ik wou sneller optrekken en ik kwam nog niet op mijn top op het rechte stuk.
Toen was het tijd voor de 1e race, er was eerst een opwarmronden en daarna was de start.
De start ging minder goed maar ik kon toch 1 plekje winnen bij de eerste bocht.
Jammer genoeg raakt ik deze weer kwijt diezelfde ronde.
Ik kon een aantal rondjes goed meekomen maar raakte ze uiteindelijk kwijt.
Er was een andere rijder uitgegleden en toen hij achter mij zat wou hij mij inhalen,
Dit deed hij erg gevaarlijk en hij reed tegen mij aan, ik moest uitwijken en reed het gras in.
Gelukkig kon ik gelijk weer doorrijden. Ik eindigde die race 9e maar vond het wel een beetje tegenvallen.
Vlak voor de 2e race begon het in een keer heel erg hard te regenen en keihard te hagelen.
We konden het bijna niet geloven dat de race toch doorging en ik moest een kletsnatte baan op die nog vol lag met hagelstenen.
De start ging deze keer beter en ik kon 2 plekken pakken die ik een paar rondjes voor kon blijven, helaas ging 1tje mij voorbij maar die andere kon ik voorblijven. De baan was spek en spekglad en het was glijden bij bijna elke bocht, er gingen er 6 onderuit waarvan er 3 DNF waren. Het was erg lastig maar uiteindelijk kon ik toch op de motor blijven zitten.
En werd ik 7e en 8e in het dagklassement.
In het jaarklassement sta ik nu 11e van de 16. Ik ben hier erg blij mee en hoop dat het de volgende race in veldhoven ook goed gaat.


Brakel, 9 april 2012.

Foto
 Deze keer reden we op het circuit van Brakel, in Noord brabant.
Na de vorige race hadden we er nieuwe banden onder gezet, en nieuwe voetsteuntjes laten maken.
We hadden gehoord dat het erg hard ging regenen, dit was wel spannend want ik had nog nooit eerder in de regen gereden.
 Na vroeg ontbijten zaten we in de auto richting Brakel.
Eenmaal aangekomen zagen we dat het een erg lang circuit was dus hadden we er een andere vertanding opgezet voor een hogere topsnelheid.
Na de inschrijvingen zijn we de baan een beetje gaan verkennen en heb ik wat bochten bekeken, want hebben maar 1 training, daarna tijdtraining, en daarna de 2 wedstrijden.
Toen de 1e training begon was het al aan het regenen, na wat te hebben rondgevraagd zou het uiteindelijk droog worden.
De training verliep goed en ik kende de baan al uit mijn hoofd.
Ik kon redelijk mekomen met een groepje, maar ik kwam wat kracht tekort op het rechte stuk. Dit was minder fijn want ik verloor daarmee een hoop tijd, gelukkig kon ik in de bochten weer na ze toe rijden.
De tijdtraining ging goed alleen begon het hard te regenen, ik kon bijna niks zien omdat mijn viezier telkens besloeg van de regen.
Ik had de 12e tijd en was hier tevreden mee.
Toen was het tijd voor de 1e wedstrijd, ook hier wou de regen niet stoppen, mijn vader had tussendoor wat aanpassingen gedaan aan de brommer en we hoopten dat dit goed zou uitpakken, helaas kreeg ik na 2 rondjes kramp in me bovenbeen en moest ik even rustig aan doen. Het was erg glad en er waren dan ook meerdere rijders gevallen. Gelukkig ik niet maar ik voelde wel een paar keer dat hij wegslipte, ik werd 11e en was er wel tevreden mee,
De brommer had een erg hinderlijk mankement waardoor ik veel tijd verloor, als ik van het rechte stuk afkom, heeft hij erg veel moeite met optrekken. Als dit niet zo was geweest, weet ik zeker dat ik hoger had kunnen eindigen.
We zijn over het terrein gelopen om te kijken bij andere brommers, en we waren een tijdje aan het praten met een andere rijder in de sportwater klasse.
Hij herkende het probleem en vroeg of wij een uitlaat van hem wouden lenen.
Dit vond hardstikke mooi en we hebben hem er gelijk onder gezet om te proberen. Net op tijd, want de race begon bijna.
Ik was erg goed weg bij de start en won 1 plaats, in de 1e bocht had een rijder problemen en iedereen moest uitwijken, hierdoor kon ik naar de andere toe rijden en won ik weer een plek. Ik kon deze rijder lang achter me laten maar uiteindelijk was hij toch sneller op het rechte stuk waar mijn machine gewoon tekort kwam.
De regen werd ook steeds erger en het was lastig gefocust op de baan te blijven omdat je amper meer wat kon zien.
De nieuwe uitlaat pakte niet zo goed uit en had zelfs bijna een negatief effect.
Ik finishte 11e en was er erg blij mee.
Ik sta nu 12e in het klassement van de 14.
Het was een leuke race en ik heb erg veel geleerd over in de regen rijden.

Berghem, 24-25 maart 2012.

De eerste race van het seizoen kwam eraan,
We waren al een lange tijd druk bezig met het raceklaar maken van de machine (Honda NSR50). En dus kon het inladen van de aanhanger beginnen.
Op 24 maart om 4:45 uur ging de wekker al en om 6:00 waren we dan op weg naar circuitpark Berghem, we wisten dat dit een circuit was met veel bochten, dus kozen we ervoor om met de tandwielen 12 voor, en 50 achter.
Toen we om 8:30 aankwamen scheen het zonnetje al lekker en het was al erg druk dus we gingen ons gelijk inschrijven en hebben de machine laten keuren.
En om 10:10 was de eerste training, erg rustig gereden want dit circuit was nog helemaal nieuw voor me.
En daarna volgde nog 3 andere trainingen van elk 15 minuten, de rondetijden begonnen deze dag bij 1,35, en bij de laatse training 1,28. Ik was hier erg tevreden over omdat de tijden sterk aan het verbeteren waren.
De machine had gelukkig geen mankementen en was in topconditie.
Tevreden de avond ingegaan, en lekker slapen voor de wedstrijd dag van morgen.



Berghem, 25 maart 2012.
De wekker ging om 7:30, snel een ontbijtje naar binnen werken en weer op weg om de machine opnieuw in te schrijven en te keuren.
Deze dag bestaat uit 1 training, 1 kwalificatie en 2 races.
We hadden nog een extra uitlaat bij ons en hebben deze gemonteerd om te kijken of het beter gaat.
We kregen goede rij-tips van ervaren rijders over de bochtentechniek en ik was helemaal klaar voor de 1e training van vandaag.
De training verliep erg goed en de tips van de andere rijders hadden zeker geholpen.
Alleen de nieuwe uilaat was veel te laagtoerig dus ging de andere er weer op.
De tijdtraining ging van start, het verliep erg goed maar evengoed starte ik achteraan.
De 1e race kwam eraan, ik was erg nerveus want dit was mijn allereerste race.
We reden eerst een opwarmronde en toen moest je naar de startpositie, ik kwam goed weg bij de start.
Ik kon een tijdje goed bijblijven maar uiteindelijk raakte ik ze kwijt. Ik finishte 14e  maar was wel tevreden over mijn rondetijden.
2e race, ik had er erg veel zin in en had goede uitleg gekregen van me vader. De start ging weer goed en ik kon 2
rondes meerijden. Het ging steeds beter en mijn bochtensnelheid was al een stuk hoger dan eerst.
Ik finishte uiteindelijk 12e en was erg blij.
Gelukkig ook geen een keer gevallen of naast de baan geraakt.
Mijn rondetijden waren 1,18 geworden en dit was 2 sec sneller dan de vorige. Na nog wat gepraat te hebben zijn we gaan inpakken en naar huisgereden.
Ik kijk al weer uit naar mijn volgen de race op het wegcircuit van Brakel op 9 april


Foto
   

Powered by Create your own unique website with customizable templates.